P.S. I Love Football

Çoğu hemcinsimin aksine, futbol maçı izlemeyi çok severim. Hatta zaman zaman sevgili eşim, günün yorgunluğuna yenik düşüp uyuduğunda bile, hiç bilmediğim yurt dışı takımları da olsa, sonuna kadar heyecanla izlediğim maçlar olmuştur. 

Ailem de aslında pek futbol meraklısı değildir, neden ben böyle maç seviyorum pek bilemiyorum. Hatta bir gün ben küçükken bir doktor misafirimiz gelmişti, ben ona gizlice sormuştum, "ben maç izlemeyi seviyorum ama erkekler oynuyor hep, kızlar izlemiyor, acaba ben hasta mıyım" diye. Gerçekten:). 

Futbol hakkındaki bilgim sınırlı tabi, ofsaytı biliyorum mesela, oyun esnasındaki out olsun, korner olsun pozisyonlardan az çok anlıyorum ama, hangi oyuncu nerede oynar, hangi oyuncu çok iyi hangisi daha kötüdür, 4-4-2, 3-5-2 nedir pek derin bilmem.

Neyse lafı fazla uzatmayayım, benim futbol sevdam, sadece tuttuğum takımın ya da ülkemin maçları ile sınırlı değil, güzel oynanan her maçı severim ve izlerim. 

Tabi milli takım maçları bambaşka bir heyecan. 

İnsanın içi kıpır kıpır, hop oturup hop kalkarak izlenir. 

İşte unutamadığım maçlar;

Sene 2008, yine bir milli maç, rakip Çekler. Euro 2008 çeyrek final maçı. Maçtan önce, kalecileri şöyle iyi böyle iyi, takım başarılı diye birsürü haber var. 

Bu maçı ve Kaleci Cech'i hiç unutmadım.

Evet güzel oynadılar, 60. dakikada 2-0 yenik durumdaydık. Ama ne olduysa 75. dakikada oldu. Arda, 2-1 yaptı durumu, 86. dakikada, dünyanın en iyi kalecilerinden Petr Cech elinden kaçırdı topu ve Nihat affetmedi. Hem inanıyoruz hem inanamıyoruz, 89'da 3. gol geliyor ve çeyrek finale çıkıyoruz.




Meraklısına maçın golleri: 



Çeyrek final maçı da apayrı bir heyecan, rakip bu sefer Hırvatistan. Berabere biten maç sonrası uzatmalarda gol atıyor Hırvatistan. Yıkılıyoruz. Uzatmaların sonuna gelindiğinde, son top bizde, Rüştü kale vuruşunu yapıyor ve o an Semih öyle bir mucizevi bir gol atıyor ki en beklenmedik anda maç penaltılara kalıyor ve biz alıyoruz.



Burada da Hırvatistan maçı golleri (5. dakikadan sonra izlemeye başlayabilirsiniz):


Yarı finalde Almanyaya ilk golü biz atmış olsak da yeniliyoruz ve Euro 2008 maceramız burada bitiyor.  

Bu iki maçı izlerkenki heyecanımı, gururumu hiç unutmadım.

Tabi bir de canım Galatasarayımın UEFA kupasını aldığı maç var, o tam bir efsane, fazla söze gerek yok. 



İşte böyle.

Seviyorum işte var mı diyeceğin? :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsan Neden Mutlu Olur?

Mr.Nobody - Bay Hiçkimse (2009)

Kaplumbağa Terbiyecisi