Keep Calm!

Gelişen teknolojiye paralel olarak yaygınlaşan akıllı cihazlar ve bilgiye çok daha kolay ulaşmamızı sağlayan internet erişimine, bir tutam da sosyal medyanın artık hayatımızın bir parçası haline gelmesini kattığımızda, alın size anında tüketilen haberler ve bilgi kirliliği. Elbette avantajları da var bu durumun, ancak ödevlerini Meydan Larousse senin Ana Britannica benim hazırlamış, bir ingilizce kelimenin anlamına bakmak için sözlük sayfaları arasında yeni kelimeler öğrenmis biri olarak, kolay elde edilen şeylerin değerinin daha az bilinmesi gibi, bilgiyi de çabuk harcadığımızı düşünüyorum. Harcamaktan kastım ise, birçok konuda, yüzeysel ve doğruluğuna güvenmeden bilgi sahibi olmak.



Sadede gelecek olursam, bu yazımda bahsetmek istediğim sosyal medyanın da yardımıyla oluşan ve tüketilen "akım"lardan biri. Sanırım geçen sene ya da biraz daha önce başladı bu "keep calm and ..." akımı. Herkes kendince bir versiyonunu oluşturdu, hatta sevgili akıllı telefonuma yüklediğim uygulama sayesinde ben de kendiminkini olusturdum :)

Biraz önce ufaktan eleştirdiğim bilgiye kolay ulaşma konusunu söyleyen ben değilmisim gibi, dibine kadar kullanarak google ve wikipedia dostlarima sorup nereden çıktı bu keep calm hikayesi öğrendim a dostlar.

Meğer bu hikaye 1939 a dayanıyormuş. İkinci dünya savaşı sırasında İngiliz hükümeti motivasyon afişi olarak kullanmış bu cümleyi, orijinali "keep calm and carry on" muş, yani, "sakin ol ve devam et". Bu tarihlerde, halk büyük şehirlere yapılan hava saldırılarından ötürü korku yaşıyormuş. İşin ilginç tarafı, bu afişlerden yaklaşık 2,5 milyon kopya üretilmesine rağmen, çok az bilinirliğe sahip ve hiç halka açık olarak sergilenmemiş. 2000 yılında bir kitapçıda yeniden keşfedilerek düzenlenmiş, farklı kampanyalarda kullanılmış ve geçtiğimiz yıllarda ise tekrar tabiri caizse "moda" olmuş. 

Tamamen başka bir amaç üzerine oluşturulup, amacına hizmet edemeden unutulan bu söz grubunun tekrar gündeme gelmesinde, sosyal medyanın ve yaygınlaşan bilgiye kolay ulaşmanın payı yadsınamıyor, Böyle de yazımın başlarında bahsettiğim görüşümü hafiften çürüterek yazımı noktalıyorum. 

Aşağıda gördükleriniz de oluşturulan diğer afişler; ayrıca buradan bu konuyu araştırma fikrini aklıma düşüren yöneticim cco ya ve sevgili oğlumun tshirtinin üzerindeki "keep calm and hug your teddy bear" yazısını tasarlayan kişiye teşekkürü bir borç bilirim.

         

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsan Neden Mutlu Olur?

Kaplumbağa Terbiyecisi

Hedonik Uyarlanma